Όταν θέλετε να κατοχυρώσετε ένα εμπορικό σήμα για την επιχείρησή σας είτε στην Ελλάδα είτε στην Ευρωπαϊκή Ένωση είτε και σε διεθνές επίπεδο είναι πολύ σημαντικό να επιλέξετε τις σωστές κλάσεις για το σήμα σας.
Ως κλάση ορίζεται η κατηγορία προϊόντων ή/και υπηρεσιών που καλύπτει (διακρίνει) το σήμα σας. Υπάρχουν 45 κλάσεις προϊόντων και υπηρεσιών που ισχύουν για τα σήματα, αλλά δύσκολα θα επέλεγε κανείς όλες τις κλάσεις και λόγω πολύ υψηλού κόστους, αλλά και λόγω του ότι μπορούν να προβληθούν ενστάσεις από τους αρμόδιους εξεταστές σημάτων των κατά τόπους γραφείων Πνευματικής Ιδιοκτησίας είτε στην Ευρωπαϊκή Ένωση είτε και σε άλλες χώρες του κόσμου.
Για το λόγο αυτό επιλέγουμε τις κλάσεις που θέλουμε να διακρίνουν τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες της επιχείρησής μας και μία συμβουλή είναι να επιλέγετε και κάποιες σταθερές κλάσεις, ανεξαρτήτως των προϊόντων και υπηρεσιών που θέλετε να έχει το σήμα σας.
Έτσι μία κλάση που ενδείκνυται να επιλέγετε είναι η κλάση 16 που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έντυπο υλικό, φωτογραφίες, επίσης την κλάση 35 που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη Διαφήμιση και το Marketing και την κλάση 38 που περιλαμβάνει γενικά τις τηλεπικοινωνίες (όπως διαβίβαση μηνυμάτων και εικόνων με ηλεκτρονικό υπολογιστή, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, παροχή πρόσβασης σε βάσεις δεδομένων κ.ά.
Η συμβουλή για την υιοθέτηση αυτών των 3 κλάσεων σε κάθε περίπτωση κατάθεσης αίτησης σημάτων παρέχεται με το σκεπτικό ότι κάθε επιχείρηση έχει έντυπο υλικό π.χ διαφημιστικό υλικό που θα πρέπει να έχει το σήμα της επιχείρησής σας. Επίσης, σε όλες τις επιχειρήσεις, γίνεται Διαφήμιση και ενέργειες Marketing, οπότε είναι σκόπιμο να υπάρχει και αυτή η κλάση για το σήμα σας.
Τέλος, στις μέρες μας σχεδόν, όλες οι επιχειρήσεις έχουν ένα site, συνεπώς η υιοθέτηση της κλάσης των τηλεπικοινωνιών, είναι άκρως απαραίτητη για το σήμα της επιχείρησής σας.
Μία άλλη πρακτική συμβουλή για το site σας, είναι η διαχείριση των σημάτων σας. Δηλαδή, θα πρέπει να παρακολουθείτε ανά τακτά διαστήματα, τα σήματά σας και αν αυτά απειλούνται από αιτήσεις άλλων παρόμοιων σημάτων. Σε αυτή την περίπτωση, συνιστάται η παρακολούθηση και έρευνα των σημάτων, ανά τακτά διαστήματα στις συνηθέστερες βάσεις δεδομένων με σήματα που είτε ήδη έχουν κατοχυρωθεί είτε έχει γίνει αίτηση και είναι υπό επεξεργασία από τα κατά τόπους αρμόδια γραφεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας.
Χρύσα Τσιώτση
Δικηγόρος
chryssa.tsiotsi@gmail.com
from PRESS-GR.com http://ift.tt/1JTsy7R
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου